طراحی لوگوی حرفه ای از متداول ترین کارهای پروژه ای در گروه هامن است. در این مقاله راهکارهای اولیه برای شروع کار طراحی یک لوگوی حرفه ای را برای شما گردآوری کرده ایم.که به شما کمک می کند کار خود را با راهکارهای درست برنامه ریزی و آغاز کنید .
برای طراحی یک لوگوی حرفه ای باید تمام مهارتهای خلاقانه خود را برای خلق یک اثر ساده، خلاق و با کیفیت برای کاربرهای طرف قرارداد خود را مد نظر قرار دهید.

چرا طراحی لوگوی حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است؟
طراحی کردن لوگوی یه سازمان یا شرکت، هویت آن مجموعه را شکل میدهد و به همین خاطر از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است.زیرا در طراحی یک لوگوی حرفه ای باید رنگ ها،طرح ها،خطوط پایهای که در طرح به کار برده شود به شکلی هماهنگ باشند تا بتوانند برای آن شرکت کار تبلیغات را انجام دهند.
یک لوگوی حرفه ای باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزشهای آن مجموعه باشد. در طراحی لوگوی حرفه ای سعی در این است که لوگو بسیار ساده طراحی شود تا به آسانی به خاطر سپرده شود .طراحی یک لوگوی ساده و حرفه ای علاوه بر جذابیت به مراتب سخت تر است.طراح باید خلاقیت بالای خود رانشان دهد وبیانگر این مطلب می باشد که ذهن وی باید قادر باشد ایده های پیچیده را نیز ساده کند.
در طراحی لوگوی حرفه ای چه عناصری باید رعایت شود؟
سایزهای مختلف لوگو از عناصر مهم در طراحی لوگوی حرفه ای می باشد . اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک آن در سایزهای کوچک بسیار دشوار خواهد بود. لوگو های حرفه ای باید قابلیت این را داشته باشند که در اندازه های مختلف ارائه شوند ، واین مسئله برای مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
ماهیت یک کمپانی از ارزش های بسیار بالایی از نظراصولی و بنیادی برخوردار است.هنگام طراحی لوگوی حرفه ای، طراح باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود استفاده کند . و بهتر است از ترکیب آیتم های متفاوت در کنار یکدیگر بهره گیرد. یک لوگو باید هدف مشخصی داشته باشد،هر لوگویی برای یک سازمان ویا مکان بخصوصی طراحی می شود که برای مکان دیگر اصلا کاربردی ومناسب نیست.

تاثیر گذاری یک لوگوی حرفه ای
تاثیرگذاری فوری لوگوهای حرفه ای روی بیننده بسیار اهمیت دارد. از دلایل اهمیت یک لوگوی حرفه ای باید قابلیت این را داشته باشد که تاثیر گذاری سریعی بر روی بیننده اعمال کند. در دنیای امروزی سرعت حرف اول را می زند. بیننده باید برای فهم و جمع بندی یک موضوع زمان کمی را صرف کند .مسئله دیگر رنگ می باشد که بهتر است آن را در اولویت آخر قرار دهیم.
هر کمپانی از یک هویت مخصوص به خود برخوردار است،که آن را برای طراحی لوگو باید مد نظر قرار دهد.
نکات پایانی در خصوص اهمیت طراحی لوگو
در پایان باید به این نکته متذکر شد که طراحی لوگو یک تخصص است که بر هویت بخشی تاثیر ویژه ای دارد. یک طراح لوگوی حرفه ای و موفق باید با خلاقیت ، مهارت و تکنیک ویژه ساخت لوگو و شاخصه های لازم جهت برندسازی یک طرح را با سلیقه مخاطب هماهنگ کرده تا مفهوم را برساند و در ذهنش ماندگار شود که بتواند به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کند.
آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند و حرفه ای تبلیغات است.هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ماندگاری آن در ذهن او بالا می رود که این کار با تبلیغات گسترده صورت می پذیرد.